Zdravé saláty, které vás dobijí energií

V horkých letních dnech spousta z nás místo omáčky se šesti sáhne raději po odlehčené variantě http://www.slovnik-synonym.cz/web.php/slovo/varianta pokrmů. Ať už k lehčímu obědu nebo večeři se hodí zeleninový nebo ovocný salát. Ten dokáže organismus zasytit a dodat mu potřebné vitamíny, minerály a stopové prvky. Hlavně v letních měsících můžeme tímto způsobem zužitkovat přebytečné množství zeleniny a ovoce ze zahrádky.Čerstvá zelenina
 

  • Listový nebo zelný salát

Jako základ každého zeleninového salátu by měl být listový nebo zelný salát, který je potřeba před konzumací dostatečně omýt. Pokud si chcete práci výrazně ušetřit, stačí se v obchodě poohlédnout už po předem připravené a omyté verzi salátu v praktickém obalu, se kterou bude příprava hračka. Listy nikdy nekrájejte, salát by mohl být hořký, větší části opatrně natrhejte.Chutný salát
 

  • Ovoce a zelenina dle chuti

V druhém kroku přijde na řadu oblíbené ovoce nebo zelenina. Jako zdroj bílkovin poslouží nakrájené avokádo nebo naklíčené luštěniny. Luštěniny si snadno naklíčíte i doma, stačit vám k tomu budou pouze semínka, obiloviny nebo některé druhy luštěnin. V takovém případě ale semínka na klíčení nakupujte ve specializované prodejně se zdravou výživou, ne v supermarketu. Fazole mungo na klíčení jsou tedy skvělou variantou, jak si vytvořit chutný a zdravý salát. Zvolenou zeleninu dobře opláchněte a nakrájejte na přiměřené kousky, zeleninový salát můžete ozvláštnit i přidáním některých druhů ovoce. Hruška nebo jablko se do zeleninové salátu skvěle hodí a dodají mu sladkou netradiční chuť.
 

  • Nakonec bílkoviny a zdravé tuky

Co by to byl za salát bez potřebné dávky bílkovin a zdravých tuků. V čerstvých salátech nejlépe vynikne chuť bílého jemného masa, ale vyzkoušet můžete i libové tmavé maso. Jako zdroj zdravých tuků poslouží nejrůznější oříšky nebo semínka. Přidejte takové, které máte rádi. Kombinace masa a oříšků jde skvěle dohromady.

Zdravé saláty, které vás dobijí energií